Seyahat Bilgileri

Seyahatiniz için, iç hatlarda uçağın kalkış saatinden en az bir saat önce, dış hatlarda ise uçağın kalkış saatinden iki saat önce havalimanında olmanız gerekmektedir. Check-in işlemleri dış hat uçuşlarımızda kalkış saatinden 45 dakika, iç hat uçuşlarında ise 30 dakika önce sona ermekte olup, check-in kapanış süreleri bazı havalimanlarında daha erken olabilir. Belirtilen check-in kapanış sürelerinden önce biniş kartınızı almış olmanız ve bagajlarınızı teslim etmeniz gerekmektedir.


15 inç MacBook Pro Pil Değiştirme Programı

Apple, sınırlı sayıdaki eski nesil 15 inç MacBook Pro biriminde bulunan pillerin aşırı ısınabileceğini ve bu nedenle güvenlik riski oluşturabileceğini belirledi. Etkilenen birimlerin büyük bölümü Eylül 2015 ile Şubat 2017 arasında satılmış durumda.  

Yolcularımızın; pilin güvenli olduğu veya üretici tarafından değiştirildiği doğrulanıncaya kadar etkilenen modelleri el bagajı veya uçağa yüklenen bagaj şeklinde taşımaları yasaklanmıştır.

Daha fazla bilgi almak ve pil değiştirme seçeneklerini öğrenmek için Apple’ın MacBook Pro Battery Recall Program sayfasını ziyaret edebilirsiniz.


Yolcularımız için tanınan serbest bagaj hakkı biletlerin üzerinde belirtilir ve genelde 20 kg ile sınırlanır. Bu limiti aşıyorsanız, check-in kontuarında fazla bagaj ücreti ödemeniz gerekmektedir. Ayrıca yolcu beraberinde taşınacak her bir parça bagaj ağırlığının 32 kg'ı kesinlikle aşmaması gerekmektedir.

Kabinde yanınızda bulundurmak istediğiniz el bagajınızın ağırlığının 8 kg ve boyutlarının 20x40x55cm.'yi geçmemesi gerekmektedir.

El bagajının dışında kabinde taşınmasını istediğiniz özel müzik aletleri ve beraber taşınması zorunlu hassas kıymetli eşyalar için sığabilecek sayıda ayrı koltuk satın almalısınız. Bu durumda, bagajınız her bir koltuk için 75 kiloyu aşmamalı ve koltuğa sığabilecek ölçülerde ve uygun ambalajlı olmalıdır.

Bebeklere (2 yaş ve altı) ücretsiz bagaj hakkı verilmez.

Tailwind Havayolları uçuşlarında, sınırlamaları aşan bagajlarda kg/ adet başına aşağıda belirtildiği şekilde ücret alınır:

FAZLA BAGAJ ÜCRETİ KİLO BAŞI 8 €
UM REFAKATSİZ ÇOCUK 40 €
KABİNDE EVCİL HAYVAN 15 €
KARGODA EVCİL HAYVAN 50 €
DALIŞ EKİPMANLARI 20 €
ŞİŞME BOT 50 €
BİSİKLET 40 €
KAYAK EKİPMANI 30 €
SURF TAHTASI 40 €
KANO 40 €
PARAGLIDE 50 €
SPOR EKİPMANI MAX.15 KG 25 €
PARAŞÜT 50 €
TEKERLEKLİ SANDALYE ÜCRETSİZ
GOLF BAGAJI MAX. 15 KG 30 €

Standart dışı bagajlar

Kabin bagajı ölçülerini geçen tüm bagajlar uçağın kargo kompartımanında taşınmak üzere check-in sırasında teslim edilecektir. Müzik aletlerinin arandıktan sonra 2. bir bagaj olarak kabinde taşınmasına izin verilecektir. (Herhangi bir kısıtlama veya ekstra koltuk ihtiyacı olup olmadığını öğrenmek için bilet alırken lütfen müzik aletiniz olduğunu belirtiniz.)

Havalimanına varmadan önce yapmanız gerekenler :

  • Sadece uçuş süresince ihtiyacınız olacak şeyleri uçak kabinine almaya çalışınız.
  • Sıvıları mümkün olduğunca check-in de teslim edeceğiniz bagajın içine yerleştiriniz.
  • Uçuş esnasında ihtiyacınız olacak sıvıları koymak için 1 litreyi geçmeyecek kapasiteye sahip olan 20 cm x 20 cm ebatlarındaki ağzı kapatılabilen plastik torbalarınızı havalimanına gelmeden önce hazırlayın.
  • Herhangi bir sorunuz olursa havalimanına gelmeden önce bilgi almak için arayınız.

Güvenlik kontrol noktalarında yapmanız gerekenler :

  • Güvenlik kontrolüne yaklaştığınızda sıvılarınızı koyduğunuz plastik poşeti güvenlik kontrolünden geçirilmek üzere hazır bulundurun. Plastik poşet kabin bagajınızla aynı anda x-ray den geçirilecektir.
  • X-Ray’ den geçirilmek üzere tüm palto ve ceketler çıkarılmalıdır, metal objeler, cüzdanlar x-ray cihazları mahallinde bulunan küçük plastik kaplara konulmalıdır.
  • Eğer kabin bagajında laptop yada elektrikli alet taşıyorsanız bunların ayrıca kontrole tabi tutulabilmesi için güvenlik kontrolüne yaklaşırken hazırlanması gerekmektedir.

Duty free alışverişlerinizle ilgili yapmanız gerekenler :

  • Güvenlik kontrolünden sonra olan duty free mağazalarından sıvı ürünleri alabilirsiniz.
  • Duyt free mağazalarından alınan ürünleri varış noktasına gelinceye kadar mağaza tarafından size verilen poşetlerden çıkarmayın. Aldıklarınız karşılığında size verilen faturayı seyahatinizin sonuna kadar kanıt olarak saklayın. Tüm transfer noktalarında bu belgeyi beyan etmeniz istenebilir.
  • AB üyesi ülkeler dışında bir ülkeden uçuşa başlanmış ve AB üyesi ülkeden aktarmalı olarak seyahat edilecek ise, ilk noktadaki duty free mağazasından alınan sıvı ürünler aktarma yapılan Havalimanında güvenlik görevlileri tarafından kabul edilmeyebilir.

Tailwind Havayolları uçuşu esnasında oluşan hasar, gecikme veya kayıp gibi herhangi bir bagaj düzensizliği başınıza geldiyse, lütfen hemen havaalimanındaki Kayıp Eşya Ofisine giderek bir “Düzensizlik Raporu “ (PIR) doldurunuz. Talepleriniz  P.I.R. raporu olmadan kabul edilmeyecektir.

Kendi adına bagaj etiketini ibraz edemeyen yolcularımıza karşı hiçbir sorumluluk kabul edilmez.

Meydana gelen bagaj aksaklıklarında bilgi alınabilecek yetkili merkez :

Tailwind Havayolları, Yer İşletme Müdürlüğü Kayıp Bagaj Departmanı

Telefon   : (+90 ) 242-330 38 08-09 

Faks        : (+90 ) 242-330 38 57 

E-Posta   : lostfound@tailwind.com.tr

Hasar veya kayıp ile ilgili bildiriler gittiğiniz destinasyonun havalimanında hemen bildirilmesi gerekmektedir. Daha geç sunulmuş olan bildiriler (Hasar durumunda) bagajın teslim tarihinden itibaren yedi (7) gün içinde ve gecikmeli bagaj durumunda teslimattan sonraki yirmi bir (21) gün içinde yazılı olarak yapılmalıdır.

Şikayetlerinizin daha hızlı cevaplanabilmesi için şikayet bildirimlerinizin P.I.R. raporunuzla birlikte, biniş kartınızın, bagaj etiketinizin ve diğer gerekli evraklarınızın da fotokopilerini (veya orjinalini) tarafımıza tercihen e-mail yada mektup aracılığı ile iletilmeniz gerekmektedir. 

Şirketimize yapılacak bütün şikayet ve başvurular; hasarlı bagaj tamir faturası, bilet, biniş kartı ve bagaj etiketi, vb. gibi resmi belgelere dayanılarak yapılmalıdır. 

Bagajında değerli, kırılacak ve önemli eşyalarını bulunduracak yolcularımızın sigortalarını bagajlarının değerini karşılayacak şekilde yaptırmaları tavsiye edilmektedir.

Bagajın içerisinde kırılabilir ve bozulabilir maddeler, elektronik aletler, müzik aletleri, ilaçlar, değerli eşyalar (para, mücevherat, ticari ve kıymetli döküman, pasaport ve kimlik v.b.), tehlikeli maddeler (ateşli silah, mermi, kimyasal nitelikli madde v.b.) bulundurulamaz. Bu tür eşyaların kaybından ve zarar görmesinden taşıyıcı sorumlu tutulamaz. Tailwind Havayolları ayrıca hasarlanan bagajın içinde lekelenen, hasarlanan veya kaybolan eşyalardan sorumlu değildir.

Ayrıca Tailwind Havayolları yolcu bagajlarındaki tekerlek, kayış, şerit, çekçek ve benzeri çıkıntılı bagaj parçalarının kayıplarından veya hasarından, iyi paketlenememiş bagajlardaki kayıplardan sorumlu tutulamaz.

Tailwind  Havayolları havalimanında veya uçakta unutulmuş olan kişisel eşyaların kaybolmasından sorumlu tutulamaz. Uçakta yolcular tarafından unutulan eşyalar o meydanın Kayıp Eşya Birimine teslim edilir.

Kayıp Eşya Prosedürleri
Tailwind Havayolları uçuşu esnasında oluşan hasar, gecikme veya kayıp gibi herhangi bir bagaj düzensizliği başınıza geldiyse, lütfen hemen havaalimanındaki Kayıp Eşya Ofisine giderek bir “Düzensizlik Raporu “ (PIR) doldurunuz. Talepleriniz P.I.R. raporu olmadan kabul edilmeyecektir.
Kendi adına bagaj etiketini ibraz edemeyen yolcularımıza karşı hiçbir sorumluluk kabul edilmez.
Meydana gelen bagaj aksaklıklarında bilgi alınabilecek yetkili merkez :
Tailwind Havayolları, Yer İşletme Müdürlüğü Kayıp Bagaj Departmanı
Telefon : (+90 ) 242-330 38 08-09 
Faks  : (+90 ) 242-330 38 57 
E-Posta : lost.found@tailwind.com.tr

Hasar veya kayıp ile ilgili bildiriler gittiğiniz destinasyonun havalimanında hemen bildirilmesi gerekmektedir. Daha geç sunulmuş olan bildiriler (Hasar durumunda) bagajın teslim tarihinden itibaren yedi (7) gün içinde ve gecikmeli bagaj durumunda teslimattan sonraki yirmi bir (21) gün içinde yazılı olarak yapılmalıdır.

Şikayetlerinizin daha hızlı cevaplanabilmesi için şikayet bildirimlerinizin P.I.R. raporunuzla birlikte, biniş kartınızın, bagaj etiketinizin ve diğer gerekli evraklarınızın da fotokopilerini (veya orjinalini) tarafımıza tercihen e-mail yada mektup aracılığı ile iletilmeniz gerekmektedir. 

Şirketimize yapılacak bütün şikayet ve başvurular; hasarlı bagaj tamir faturası, bilet, biniş kartı ve bagaj etiketi, vb. gibi resmi belgelere dayanılarak yapılmalıdır. 

Bagajında değerli, kırılacak ve önemli eşyalarını bulunduracak yolcularımızın sigortalarını bagajlarının değerini karşılayacak şekilde yaptırmaları tavsiye edilmektedir.

Bagajın içerisinde kırılabilir ve bozulabilir maddeler, elektronik aletler, müzik aletleri, ilaçlar, değerli eşyalar (para, mücevherat, ticari ve kıymetli döküman, pasaport ve kimlik v.b.), tehlikeli maddeler (ateşli silah, mermi, kimyasal nitelikli madde v.b.) bulundurulamaz. Bu tür eşyaların kaybından ve zarar görmesinden taşıyıcı sorumlu tutulamaz. Tailwind Havayolları ayrıca hasarlanan bagajın içinde lekelenen, hasarlanan veya kaybolan eşyalardan sorumlu değildir.

Ayrıca Tailwind Havayolları yolcu bagajlarındaki tekerlek, kayış, şerit, çekçek ve benzeri çıkıntılı bagaj parçalarının kayıplarından veya hasarından, iyi paketlenememiş bagajlardaki kayıplardan sorumlu tutulamaz.

Tailwind Havayolları havalimanında veya uçakta unutulmuş olan kişisel eşyaların kaybolmasından sorumlu tutulamaz. Uçakta yolcular tarafından unutulan eşyalar o meydanın Kayıp Eşya Birimine teslim edilir.

Kayıp Bagaj
Bagajı çıkmayan yolcularımız aynı gün varış salonunu terk etmeden ilgili yer hizmetleri şirketinin İstasyon Kayıp Eşya Ofislerine; varsa Seyahat bileti veya uçak biniş kartı, Bagaj etiketi veya Kimlik (Hüviyet, pasaport), ile müracaat ederek Kayıp Bagaj Raporu (PIR) tutturmalıdır. Bulunan bagajın en kısa süre içinde yolcuya teslimi ücretsiz olarak sağlanır. İlk beş gün kayıp bagajın araştırılması İstasyon Kayıp Eşya Ofislerinin sorumluluğundadır. 

İlk beş gün içinde bulunamayan bagajlar için : 
Kayıp Bagaj Raporu (Bagajınızı teslim alamadığınız havalimanında tutturmuş olduğunuz PIR raporu)
  • Bagajınızın ağırlığını belgeleyen bagaj etiketleriniz
  • Fazla bagaj ücreti ödenmiş ise makbuzu 
  • Seyahat bileti veya uçak biniş kartı
  • Kimlik
temin edilerek, dosya Merkez Kayıp Eşya Bölümüne gönderilir. 
Kayıp Bagaj için maksimum araştırma süresi üç (3) aydır. Bu süre içerisinde bulunamayan bagajlar için Tailwind Havayolları tarafından yolcuya mevzuat doğrultusunda tazminat ödenir.
Kendi adına bagaj etiketi ibraz edemeyen yolcularımıza karşı Tailwind Havayolları hiçbir sorumluluk kabul etmez.

Hasarlı Bagaj
Lütfen aşağıdaki belgelerin fotokopisi ile Tailwind Havayolları Kayıp Bagaj Bölümüne başvurunuz:
  • Hasarlı Bagaj Raporu, (Bagajınızın hasarlandığı havalimanından ayrılmadan tutturmuş olduğunuz rapor),
  • Uçağa biniş kartınız,
  • Hasarlanan bagajınızın etiketi,
  • Bagajınız tamir edilebiliyorsa yetkili bir tamirciden tamir faturası,
  • Bagajınız tamir edilemiyor ise bunu onaylayan üretici firmadan veya yetkili bir tamirciden hasarlanan bagajın yaşını ve değerini içeren tamir edilemez belgesi,
  • Hasarlanan bagajınızın fotoğrafları,
Anında fark edilemeyen hasar ve eksik olayları için; seyahat tarihinden itibaren yedi gün içinde bizzat veya yazılı müracaatta bulunulması gerekmektedir.

Geç Teslim
Aksaklık nedeniyle bagajını geç teslim alan yolcularımız, bagajlarını teslim aldıkları tarihten itibaren yirmi bir gün içinde taşıyıcıya bizzat veya yazı ile müracaatta bulunmalıdırlar.
Bagajını geç teslim alan yolcularımıza, sadece tatilleri süresi içinde bagajlarının gelmediği tarih aralığı için aşağıdaki evrakları tamamlamaları halinde günlük acil ihtiyaçları için 20.-EURO ödeme yapılmaktadır.
  • Kayıp Bagaj Raporu (Bagajınızı teslim alamadığınız havalimanında tutturmuş olduğunuz PIR raporu), 
  • Uçağa biniş kartınız,
  • Bagajınızın ağırlığını belgeleyen bagaj etiketleriniz,
  • Acil ihtiyaçlar için yapılmış olan harcamaların faturaları (Banka kartı slipleri kabul olmaz),
Not: Bagajın içerisinde kırılabilir ve bozulabilir maddeler, elektronik aletler, müzik aletleri, ilaçlar, değerli eşyalar (para, mücevherat, ticari ve kıymetli doküman, pasaport ve kimlik v.b.), tehlikeli maddeler (ateşli silah, mermi, kimyasal nitelikli madde v.b.) bulundurulamaz. Bu tür eşyaların kaybından veya zarar görmesinden taşıyıcı sorumlu tutulamaz.

Evcil hayvan; geçerli aşı ve sağlık sertifikasına, giriş izinlerine ve/veya transit ülkelerce istenen diğer belgelere sahip olan, özel kafes içerisinde taşınabilecek, belirlenen ölçülere haiz olup, yırtıcı ve tehlike arz etmeyen kedi, köpek türleridir. Tailwind Havayolları uçuşlarında Kabin içerisine max.2 adet canlı hayvan, Kargo bölümünde ise max.4 canlı hayvan taşınabilir.

Prosedür

Uçaklarımızda yolcunun yanında taşınabilen evcil hayvanlar için sayı ve tür kısıtlamaları uygulandığından, bunların taşınması rezervasyon yapılması ile mümkün olur.Evcil hayvan taşımacılığı, ülkelerin evcil hayvan giriş, çıkış ve transit geçişi ile ilgili kanunların hükmü altındadır. Bazı ülkeler yolcunun yanında evcil hayvan giriş, çıkış ve transit geçişine izin vermemektedir. Detaylı bilgi için tur operatörünüz ile bağlantı kurunuz.

Evcil hayvan taşımacılığı ücrete tabidir. Bu ücret bagaj teslimi sırasında kafes ve hayvan beraber tartılarak tespit edilir.

Kabinde taşınması istenen evcil hayvanlar, mutlak surette evcil hayvanın sahibi tarafından temin edilen 55 x 40 x 20 cm ölçülerdeki kafeslerde taşınmalıdır.

Kabinde taşınacak evcil hayvanların kafesleri ile birlikte tartıldıklarında, ağırlıklarının 6 kg.'ı geçmemesi gerekir. 6 kg'ı geçiyorsa kargo kompartımanında taşınır.

Kafesin üzerinde, yolcunun ve hayvanın ismini belirten bir etiket olmalıdır.

Evcil hayvanın sağlıklı, zararsız, temiz ve kokusuz olması gerekmektedir. Hayvanın durumu şüpheli görülürse, (Huzursuz, saldırgan, hastalıklı vb.) istasyon görevlileri tarafından uçuşa kabul edilmeyebilir.

Evcil hayvana ait sağlık belgesi, aşı kâğıdı ve kimlik uçuşa kabul işlemleri sırasında ve istenildiği zaman gösterilmek üzere yolcunun yanında bulundurulmalıdır.


Seyahat Prosedürü

6 yaşından gün almış ve 12 yaşından gün almamış çocuk yolcularımız TWI seferlerinde refakatsiz olarak seyahat edebilir. Ancak;

  • Refakatsiz çocuk yolcumuzun seyahati, ebeveyn veya kanuni temsilcisinin iznine bağlıdır.
  • Seyahatinin tüm parkurlarına ait rezervasyonlarının onaylanmış olması gereklidir.
  • Refakatsiz çocuk Taşıma Yetki Belgesi formu doldurulur, ebeveyn veya kanuni temsilcisine imzalatılır.
  • Refakatsiz çocuk yolcumuz, uçağın kalkış saatinde boarding görevlisi tarafından uçağa götürülerek kabin amirine teslim edilir.
  • 06 - 12 yaş arası çocuk refakatsiz uçabilir, ancak talep halinde yanına refakat kabin memuru verilebilir.


Seyahat Prosedürü

Üç yaşından gün almış ve altı yaşından gün almamış çocuk yolcularımız ebeveyn/yetkili veya Refakat Kabin Memurunun beraberinde seyahat edebilir. Örneğin 01.06.2005 tarihinde doğmuş bir çocuk 01.06.2011 tarihine kadar refakatsiz uçamaz. 

Refakat Kabin Memuru en fazla iki çocuk yolcuya refakat edebilir, ama birden fazla bebeğe refakat edemez.

2 yaşından küçük çocuk ile uçan ebeveyn/yetkilinin talebi halinde Refakat Kabin Memuru verilebilir.

Refakatli Çocuk Yolcularımızın seyahat talebinin uçuştan 48 saat önce yapılması gerekmektedir.

Talepte Refakatli Çocuk yolcunun konuştuğu lisan belirtilir.

Refakat Kabin Memuruna ilişkin tüm masraflar yolcuya aittir.

Refakatli Çocuk Yolcu sadece ebeveyni veya ebeveyn tarafından yetkili kılınan kişi/kişilerce teslim alınır veya teslim edilir. Ayrıca ebeveyn tarafından belirlenen yetkili kişinin Noterle birlikte tanzim edecekleri Yetki Belgesini uçuş gününde Şirketimize ibraz etmesi gereklidir. 

Refakatli Çocuk Taşıma Yetki Belgesi karşılıklı olarak doldurulur ve imzalanır.

Refakatçi Kabin Memuru, uçuş saatinden en az yarım saat önce check-in mahallinde bulunur.

Çocuk yolcunun ebeveyn/yetkilisi, uçak kalkana kadar havalimanında beklemek zorundadır.

Bebek Yolcu Kabulü ve Taşıma Kuralları

  • Bebek yolcuların üç yaşına erişmemiş olması gerekir. (0-24 ay dahil)
  • Bir ebeveyn en fazla bir bebeğe refakat edebilir. İkinci bebek için mutlaka 18 yaşından büyük ayrı bir refakatçi olması gerekir.
  • Bebek yolcular doğumlarından itibaren ilk 48 saat içerisinde uçuşlarımıza kabul edilmez.
  • 2-7 günlük bebekler "Uçakla seyahatinde herhangi bir sakınca yoktur" ibaresinin yer aldığı doktor raporu ile uçuşa kabul edilirler.
  • Sekiz günlük ile iki yaşını bitirmemiş bebek yolcular sadece ebeveyn/yetkili ile refakatli olarak seyahat edebilir. Refakat hostesi tahsis edilmez.
  • Sekiz günlük dâhil ve yedi yaşından gün almamış bebek ve çocuk yolcular uçuşlarımıza refakatsiz kabul edilmez.


Yirmi sekiz haftayı (yedi ay) doldurmamış olan hamile yolculardan rapor istenmez. Check-in esnasında özel bir form doldurulur.

Tek bebeğe hamile yolcuların 28 haftadan - 36 haftaya kadar kendi doktorundan aldığı "Uçakla seyahatinde herhangi bir sakınca yoktur" ibaresi yer alan raporu ile seyahatine izin verilir. 36 haftadan sonra ise doktor raporu olsa dahi seyahatine izin verilmez. 

İki veya daha fazla bebeğe hamile yolcuların 28 haftadan - 32 haftaya kadar kendi doktorundan aldığı "Uçakla Seyahatinde Herhangi Bir Sakınca Yoktur" ibaresi yer alan raporu ile seyahatine  izin verilir. 32 haftadan sonra ise doktor raporu olsa dahi seyahatine izin verilmez. 

Doktor raporunun tarihi yedi günden eski olamaz. 

Raporu düzenleyen doktorun rapor üzerinde adı soyadı, diploma numarası ve imzası mutlaka olmalıdır.


Tailwind Havayolları uçak tipi sebebi ile sedyeli yolcu kabul etmemektedir. 

Tekerlekli sandalye ihtiyacı tüm havalimanlarında Yer Hizmet kuruluşları vasıtası ile tedarik edilmektedir. Yolcularımız check-in kontuarlarında Tekerlekli sandalye talep ettiklerinde kendilerine hizmet verilecektir. Kendi tekerlekli sandalyesi ile gelen yolcularımıza  uçak merdivenine kadar eşlik edilecektir ve sandalyeleri uçak ambarına yüklenecektir. Ağırlığı 45 kg’ın üzerinde olan özel yapım elektrikli sandalyeler kapladığı yer sebebi ile max.2 adet kabul edilir.

Hareket kabiliyeti kısıtlı yolcular; Bedensel yetersizlik (duyusal veya hareket sistemi), zihinsel engellilik, yaş, hastalık veya diğer engellilik durumları nedeniyle hareket kabiliyeti sınırlı olan yolculardır. Bu kategorideki yolcularımıza uçaktan inişlerde ve check-in işleminin bitiminden sonra yer personeli tarafından uçağa kadar refakat edilir.

Tailwind Havayolları engelli ve hasta yolculara özel ilgi gösterir. Engelli ya da hasta yolcunun sorunsuz seyahat edebilmesi için, kişinin ihtiyaçlarına uyarlanmış desteğin önceden planlanması gerekir. Bu tür durumdaki yolcularımız, rezervasyonları sırasında biletlerini aldıkları acentaya durumu bildirmek ve uçuşa kabul edilebileceklerine dair teyit almak zorundadırlar. Uçuşa 48 saatten az süre kalması durumunda yapılan bu tür talepler Tailwind Havayolları tarafından karşılanamayabilir ve yolcu uçuşa kabul edilemeyebilir.

Emniyet kuralları gereği engelli ve hareket kabiliyeti kısıtlı yolcularımız uçaklarda acil çıkış sıralarında oturamazlar. Check-in işlemleri esnasında belirlenen koltuk yerleri dışında koltuk tahsis edilen engelli ve hareket kabiliyeti kısıtlı yolcularımızın yerleri emniyet kuralları gereği kabin görevlilerimiz tarafından değiştirilir. Hareket kabiliyeti sınırlı yolcularımız, yalnızca pencere kenarı koltuklarda (A/F) seyahat edebilirler. Bunun dışındaki koltuklar, yolcunun fiziksel durumuna göre havalimanı check-in personelinin değerlendirmesi doğrultusunda tahsis edilebilir.

1. Tekerlekli Sandalyeli Yolcular:

Tekerlekli sandalye kullanan yolculara aşağıda belirtilen engellilik derecelerine göre hizmet verilmektedir.

WCHR: (Hareket yeteneği az kısıtlı yolcu) Havaalanı binası içinde uçağa binerken/inerken yardıma ihtiyacı var, apronda otobüse binebilir, merdivende yardıma gerek duymaz, kabin içinde koltuğuna oturup kalkarken, tuvalete gidip gelirken yardım gerekmez.

WCHS: (Hareket yeteneği çok kısıtlı yolcu) Havaalanı binası içinde uçağa binerken/inerken yardıma ihtiyacı var, apronda otobüse binemez, merdivende yardıma gerek duyar, kabin içinde koltuğuna oturup kalkarken, tuvalete gidip gelirken yardım gerekmez.

WCHC: (Tümüyle hareketsiz yolcu) Arkalığı dik yolcu koltuğu kullanabilir, uzun yolculukları refakatçisi olmadan tek başına yapamaz. Örneğin; Kabinde koltuğuna oturmak/kalkmak, tuvalete gitmek/gelmek (parapleji/hemipleji, çokluskleroz vb.).

Yolcunun talep etmesi durumunda tekerlekli sandalye hizmeti Tailwind Havayolları tarafından ücretsiz olarak sağlanmaktadır. 

Tekerlekli sandalyelerin taşınabilmesi için ölçülerinin 86*86*86 cm`den büyük olmaması gerekmektedir. Tekerlekli sandalyelerin uçuş öncesinde uçağa yüklenecek şekle getirilmesi yolcunun sorumluluğundadır.

Yer hizmeti yetkilileri batarya veya şarj aletlerinin sökülmesi için gereken teçhizatlara sahip değildir. Bu sebeple uçuşa hazır şekilde getirilmesi halinde taşınması mümkündür. Bu ve benzeri eşyaların, uçuşa hazırlanabilmesi için en az 2 saat öncesinden kontuara başvuru yapılması gerekmektedir.

Dökülmez ve kuru akülere ya da dökülmez yaş bataryalara sahip tekerlekli sandalyeler, akünün sökülmesi, tekerlekli sandalyeye sağlam bir şekilde bağlanması ve kutuplarının yalıtılması koşuluyla, uçağın kargo bölümünde taşınabilir.

Tekerlekli sandalyenin dik bir şekilde yüklenememesi, istiflenememesi, sağlama alınamaması ve boşaltılamaması halinde akü sökülmeli ve ayrı olarak bagaj bölümüne alınmalıdır. Taşıma amacıyla akü plastik bir kaseye ya da kaba koyulmalıdır ve böylece kargo bölümünün kirlenmesi ve aşınması önlenmelidir.

2. İşitme Engelli Yolcular:

İşitme engelli yolcularımıza check-in ve boarding esnasında öncelik tanınmaktadır. İşitme engelli yolcularımızın  uçakta kabin ekibi ile daha iyi iletişim kurmalarını sağlamak için kabinde ayrıca ufak not bloklar bulunmaktadır.

İşitme engelli yolcularımız uçuş emniyeti açısından koridorlara ve acil çıkış kapılarında bulunan yerlere oturtulmazlar.

3. Görme Engelli veya Kısmen Görme Güçlüğü Çeken Yolcular:

Görme engelli veya kısmen görme güçlüğü çeken yolculara emniyet kuralları kabin ekibi tarafından birebir brifing yapılarak anlatılmakta; ayrıca bu yolcularımıza  uçak içinde Braille Alfabesi ile hazırlanmış emniyet kurallarını içeren güvenlik kartları sağlanmaktadır.

Görme Engelli veya Kısmen Görme Güçlüğü Çeken Yolcularımız uçuş emniyeti açısından acil koridorlara ve çıkış kapılarında bulunan yerlere oturtulmazlar.

Kılavuz köpekler ücretsiz olarak taşınmaktadır. Görme engelli bir yolcunun yanında bulunan bir kılavuz köpek yolcu kabininde tutulabilir. 

Bunun için ilgili şartlar aşağıdaki şekildedir :

Görme ve duyma engelli yolcuya eşlik etmek şartı ile uçağa alınır.

Uygun tasma ve ağızlığı olmalıdır.Uçuş boyunca ağızlık ve tasma çıkarılmamalıdır.

Köpek sahibinin ayakları dibinde oturmalıdır ve yolcu cam kenarı tarafına oturtulur. Acil çıkış sıralarına  oturtulmazlar.

Geçerli aşı karnesine sahip olmalıdır.

Aşağıdaki durumlarda olan yolculara hiçbir şekilde taşıma hizmeti verilmeyecektir :

  • Suçiçeği, bulaşıcı hepatit, kızıl hastalığı, difteri, tüberküloz ve benzeri hava yada temasla geçen bulaşıcı hastalığı bulunan yolcular,
  • Seyahatten sekiz hafta öncesi kadar kalp krizi geçirmiş olan yolcu,
  • Uçakta bulunmasının yasak olması sebebiyle hava basıncı yada elektrikle çalışan cihazlara tabii bulunan hastalar,
  • Uçağın güvenliğini tehlikeye atacak derecede uyuşturucu ya da alkolün etkisinde olan kişiler.
  • Yolcuların özel durumlarını  uçuştan önce beyan etmemeleri halinde bütün risk ve  sorumluluk kendilerine ait olacaktır.


Sıvılar

Uçakta yolcu beraberinde 100 ml.’yi aşmayacak şekilde ayrı kutular içinde küçük miktarda sıvılar taşıyabilecektir.

Bu kutular havalimanına gelirken 1 litreyi geçmeyecek kapasiteye sahip olan 20cm x 20cm ebatlarındaki ağzı kapatılabilen plastik torba içinde getirilecektir. Sıvılar torbaların içine rahatça yerleştirilmiş ve ağzı kapatılmış olacaktır. Her yolcu sıvı içeren bu torbalardan sadece bir adet taşıyabilir.

Bu plastik torbalar havalimanı güvenlik kontrol noktalarında incelenmek üzere beyan edilecektir.

Bu plastik torbaya yerleştirilemeyen sıvıların hepsinin check-in esnasında teslim edilen bagajın içine konulması gerekmektedir.

Yukarıda bahsedilen sıvıların aşağıdakileri içerdiği unutulmamalıdır :

  • Su, çorba, şurup dahil olmak üzere tüm içecekler,
  • Kremler, Losyonlar, Yağlar,
  • Parfümler, maskaralar vb.,
  • Tıraş köpüğü, sprey deodorantlar gibi tüm spreyler ve basınçlı kutular,
  • Diş macunu dahil olmak üzere tüm macunlar,
  • Saç ve duş jeli dahil olmak üzere tüm jeller,
  • Benzer şekildeki diğer tüm solüsyonlar ve maddeler.

Yolcular 100 ml.'lik kaplardaki sıvılara ilave olarak havaalanındaki mağazalardan sıvı ürünler satın alabilir ve uçağa sokabilirler. Ancak, varış noktasına gelmeden açılan poşetlerdeki duty free ürünlerine görevliler tarafından el konulabilir. Faturası olmayan veya ürünün aynı gün alınmadığı tespit edilen duty free ürünlerine de yetkililerce el konulabilir.

İlaçlar

Gerekliliği ispatlanabildiği taktirde, 100 ml.’den daha fazla miktarda bebek yemeği ve ilaçların uçağa alınmasına izin verilecektir.

Kabin bagajı ve müsaade edilen ebatlar :

Her yolcu sadece 1 parça kabin bagajı taşıyabilir. (sıvıların konulduğu plastik torbaya ek olarak)

Tekerlekli sandalyelerin, yürüme aparatlarının arandıktan sonra uçağa alınmasına izin verilecektir.

Laptoplar/ Elektrikli aletler/ Elektronik sigara

Laptoplar ve diğer büyük elektrikli aletler (mesela büyük saç kurutma makineleri) kabin bagajından çıkarılarak ayrı bir şekilde x-ray den geçirilmelidir. Laptop çantası 1 adet kabin bagajı olarak sayılmaktadır. 

Elektronik sigara uçağın kargo kompartımanına verilecek bagajın içine konulmamalı, el bagajında kabin içerisinde taşınmalıdır.


Türkiye Cumhuriyeti Dış İşleri Bakanlığı, Türkiye’ye girişlerde uygulanan vize ve e-vize ücretlerinde bazı değişiklikler yapmıştır.

Konuyla ilgili ayrıntılı bilgiyi http://www.mfa.gov.tr/data/KONSOLOSLUK/vize-harc-miktarlari-tr.pdf sayfasından edinebilirsiniz.


Remove ?

Are you sure to delete?